Saturday, January 16, 2010

Teknik "Dolphin"

3417582029_a3e66e4530.jpg
  1. Kehidupan memerlukan variasi agar tidak tepu. Perlu ada 'adjustment' (dengan izin) bagi memastikan kepuasan dapat dicapai oleh pihak-pihak yang berkenaan. Kepuasan itu penting supaya pihak yang lagi satu tidak menjadi buas. Buas dalam erti-kata puaslah. Bukan pulas atau pulasan.
  2. Dalam teknik atau cara yang berbeza-beza itu; salah satu 'option' (dengan izin) dalam mendapatkan kepuasan itu ialah teknik lelumba atau (dengan izin) 'dolphin'.
  3. Lelumba atau 'dolphin' ini adalah satu spesis unik kerana emosi dan kasih sayangnya agak menghampiri naluri manusia. Mudah tersentuh dan disentuh.
  4. Aplikasi teknik dan cara yang perlu digunakan ialah dengan kedua-dua belah pihak yang ingin mendapatkan kepuasan itu perlulah meletakkan tangan disebelah belakang seperti digari. Atapun dengan kata lain (dengan izin) ' no hand'.
  5. Selepas itu terpulanglah bagaimana renangan itu perlu dibuat kerana subjek ini adalah agak subjektif. Seperti membuat karangan selepas frasa terakhir. Contohnya; Pada hari minggu lepas kami sekeluarga pergi memancing ikan, tiba-tiba hujan turun;..................sila habiskan karangan tersebut.
  6. Suara latar dan runut bunyi atau 'soundtrack' (dengan izin) seperti lelumba itu juga penting kerana kaedah ini perlukan penyamaran agar unsur-unsur 'best', 'tia' dan 'liti' itu boleh menjadi satu inspirasi baharu dalam memberikan satu lagi episod lakonan yang baik daripada semalam.
  7. Pergerakan, golekan, henyutan dan semua aspek pergeseran dalam konteks 'dolphin' ini pasti akan meransangkan minda yang ramai yang ketika ini kusut akibat krisis hidup pertengahan.
  8. Selamat mencuba.
Blogged with the Flock Browser

No comments: