Wednesday, July 9, 2008

Belitan Utama

Tersiarlah khabar dalam satu masa lampau dan sekarang bahawa semua berita dah tak boleh percaya. Kecuali berita kemalangan maut yang berlaku mengorbankan insan-insan tak berdosa kerana kerakusan penjenayah-penjenayah atau pembunuh senyap yang berkeliaran atas jalan macam penyangak gila baru dapat kereta. Juga ada berita yang mungkin sedikit betul tentang cerita Amerika tu memang dajal. Dia sahaja yang berkuasa.

Yang lain tu semua buat-buat aje. Cuaca pun cuma ramalan. Indeks pun main tekan-tekan komputer. Kejap naik kejap turun..Result bolapun dah boleh dibuat-buat. Hari ini kau jangan tangkap bila aku sepak, nanti bila kau boloskan lapan biji gol, aku kasi kau kereta ploton wila warna bilu....

Tajuk utama hari ini; kempen jangan makan nasi; kita kena ubah hidup; kalau boleh jangan makan langsung lagi bagus; baru menjana ekonomi negara. Tajuk semalam; (18sx) dubur seorang graduan yang tidak grad telah diduburi katanya; puh....inilah dinamakan pendidikan seks diluar tabiii untuk semua.

Tajuk esok; katanya kita hanya tinggal kuasa; lepas ni kalau lu mau itu gelan tanah, lu kasi photosetlah taukeh, nanti gua kasi sign aje,,,,aiyah manyak telima kasih sama lu sebab sudah pangkah gua bukan atas itu keletas aje tapi hidup gua pun lu pangkah cukup-cukup.

Buah paku buah keras, air soya warna hitam, gua kalah atas kertas, sebab semua dendam berdendam. Sekian sahaja saya melaporkan untuk Belitan Utama dari Tingkat Empat...sekolah agama.

No comments: