Saturday, December 16, 2017

Ijab dan Qabul Sahabatku

  1. Detik 10 Disember 2017 tarikh penyatuan sahabatku bersama pasangannya.
  2. Pernikahan yang menghalalkan acara-acara perkebunan dan pertanian untuk diusahakan oleh beliau dalam menyemai benih-benih zuriat agar Insya Allah lahirlah putera/puteri yang yang soleh/solehah.
  3. Alhamdulillah majlis Ijab dan Qabul ini berjalan dengan penuh lancar, beberapa bulan yang lalu aku mengetuai rombongan merisik pasangannya.
  4. Sahabatku ini adalah seorang lelaki yang baik, penyayang dan bertanggungjawab.
  5. Disaat aku diberikan peluang untuk memberikan ucapan tahniah dalam majils tersebut, aku hanya menyatakan bahawa dua perkara yang aku dan dia mempunyai kesamaannya. 
  6. Pertamanya aku pernah duduk serumah dengannya, jadi aku amat tahu hati budinya.
  7. Keduanya, aku dan dia sama-sama menyokong pasukan Arsenal, biarpun tidak menjadi juara apa yang paling utama kami tidak sokong MU.
  8. Duhai sahabatku,  jagailah pernikahanmu kali ini seperti rimbun-rimbun ditutuh, semak-semak disiangi.
  9. Doaku semoga pernikahan ini akan berkekalan hingga ke jannah.

No comments: