Saturday, July 31, 2010

Sekolah Pelajar Penzina

  1. Ada cadangan menubuhkan sekolah khas untuk pelajar-pelajar hamil akibat berzina mahu ditubuhkan oleh negeri Hang Tuah.
  2. Ini akan menjadi satu motivasi untuk yang lain kerana sekolah berasrama penuh ini akan mengumpulkan bahan bukti bahawa hamil kerana zina adalah satu pencapaian kemajuan modal insan.
  3. Juga ini selaras dengan membudayakan pencapaian negeri Melaka Maju 2010.
  4. Patutkah sekolah itu dibuat disebelah zoo Melaka atau Taman Buaya kerana sifat budak-budak itu sama kurang lebih penghuni taman haiwan tersebut.
  5. Gagalkah sistem pendidikan atau gagalkah pemerintah atau pembangkang memang tidak akan berjaya menangani isu sosial pelajar-pelajar masa kini yang semakin menampakkan kesialannya.
  6. Apakah asas didikan yang hendak diberi kepada mereka-mereka tersebut tidak lain dan tidak bukan mesti dikembalikan kepada kaedah pentarbiyahan Islam.
  7. Kepada ahli-ahli politik; masalah pelajar hamil bukan sesuatu yang patut dijadikan bahan kempen politik anda. Anda semua pun sudah melacurkan amanah rakyat.
  8. Ramai daripada anda yang menghamilkan isi perut yang sumbernya memperkosakan hak rakyat.
  9. Malulah! Dan jangan hendak menambah malu lagi dan mengiktiraf pencapaian luar biasa anak-anak Melayu ini.
  10. Anak Cina berebut mendaftar jadi pengundi; anak Melayu mengelak untuk berbuat demikian kerana bagi mereka apa ertinya satu undi mereka.
  11. Cadangan motto sekolah tersebut Melayu Zina Tidak Hilang Di Dunia.
  12. Atau dulu ketua negeri ini pun pernah berzina
  13. Untuk kita; jauhilah zina.


No comments: