Monday, May 3, 2010

Doaku untuk ke RumahMu

Kini membuak citaku
Cuba menjadi tetamuMu
Aku rasa sudah dibuka hati
Masa dan rezeki hanya ketentuanMu
KepadaMu aku tanamkan azam
Menziarahi rumahMu menjadi iltizam

Siang dan malam rasa termimpi
BertemuMu satu destinasi
Nasuhaku sudah tidak berbelah bahagi
Dunia ini semakin aku menjauhi

Ampunkan aku selama ini
Banyak bersangka akan dibalasi
Dosa dan noda telah terjadi
Akibat kalah kepada nafsu dan syahwi

Ya Allah
Semampu aku redha ujianMu
Sihat dan lapang hampir berlalu
Sakit dan sibuk kini mendatangi
Bersahaja lalu umur yang diberi
Muda yang pergi tua berganti
Agar kau sempatkan jua pertemuan kita
Hatiku syahdu mengharapkan kasihMu
Semoga dapat bersua di rumahMu jua
Biar sekadar hanya sekali
Doaku agar pertemuan itu nanti
Dekatnya aku denganMu bersaling hati
Aku rindu damba kasihmu Illahi.

Berlinang syahdu mengingati lambaianMu
Kenangan taulan sebagai ingatan
Sesungguhnya bertemu dirumahMu semakin ku impikan
KehadratMu aku doakan
Agar pertemuan dirumahMu dapat dimakbulkan.





Blogged with the Flock Browser

No comments: