Sunday, March 30, 2008

Antara Kuasa Dan Durjana

Telah menyaksikan bahawa adanya insan-insan yang hanya pandai menabur janji manis bila dia suka atau buat suka kepada sesuatu perkara. Mana kita meletakkan suatu kebenaran itu adalah hak dan batilnya. Suratan takdir sesuatu yang berat untuk diterima bagi orang yang hanya bermuka-muka reda. Bila air digelas hampir memasuki mulut lalu tiba-tiba ditakdirkan gelas itu jatuh dan pecah….masih lagi kita dahaga. Pecahnya gelas itu kerana kita tidak pegang kuat-kuat atau gelas itu licin kerana lupa nak dilap minyak yang lekat didada gelas itu kerana adanya kita yang basuh gelas kotor dengan sambil lewa.

Kita juga ada yang lupa bahawa jika gelas untuk air panas jangan dicampur air yang sejuk takut boleh retak gelas itu kerana adanya beza kesan haba panas dan sejuk. Kita juga ada yang leka bahawa gelas kaca itu bukan selamanya ada..pasti pecah bila sampai masa..


Oleh itu jagalah agar gelas itu BERSIH; jangan campur air sejuk dan panas.

1 comment:

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Home Theater, I hope you enjoy. The address is http://home-theater-brasil.blogspot.com. A hug.