Saturday, July 22, 2017

Dia bidadariku

Petikan drp FB Ustaz Ebit Liew

Tadi masa jalan dekat wangsa maju. Masa parking di sebelah saya ada sebuah kereta Audi baru parking. Saya tengah sibuk urus anak-anak turun dari kereta. Pemandu Audi tu tengok saya. Ikut jer saya bersama isterinya dan seorang anaknya...
Sampai masuk jerr dalam pasar raya. Dia terus salam saya. Ustaz Ebit lew kan? Yer saya. Selamat hari raya...

Ya Allah ustaz. Saya peminat ustaz no 1. Bidadari saya pun sama....saya mula kenal ustaz setahun yang lepas. Dulu saya kasar, keras dan tiada perasaan. Saya cuma tahu kerja jer siang malam. Isteri saya suri rumah. Dia stress tak pernah bawa jalan-jalan. Sebenarnya duit pun tak pernah cukup. Sehinggalah hutang makin banyak. Duit tak cukup walau kerja siang malam...

Saya mula dengar ceramah ustaz. Isteri saya beli buku ustaz. Dia baca isterikuBidadari. Dia hadiahkan. Saya baca sebab saya dengar cd ustaz. Dulu-dulu masa remaja saya ada belajar usaha dakwah. Solat berjemaah tapi semua dah tinggal...bila dengar ustaz ceramah, saya rindu semua tu semula. Rindu sangat ketenangan..

Syukur ustaz. Saya mula panggil isteri saya Bidadari sayang. Wahai bidadariku..saya solat berjemaah semula. Tak tinggal solat. Macam mana-mana pun mesti saya solar berjemaah. Buat amalan baca Hadis di rumah. Saya mula belajar semula usaha dakwah.

Semuanya berubah ustaz. Saya syukur sangat pada Allah...
Perniagaan saya menjadi. Tak sangka-sangka semuanya..Syukur pada Allah. Paling penting berkat cukup dan saya semakin belajar kasih sayang..ustaz bagi bunga pada bidadari... Saya bagi bunga pada bidadari saya... Ustaz masak. Saya mula belajar masak di rumah. Ustaz suruh buang sampah, saya buat. Ustaz lipat kain pun saya ikut.. ustaz kata buat baik pada mak ayah. Belanja mertua pun saya buat..
Ada sekali tu projek tu saya patut tak dapat dah. Saya sedih juga. Takdir Allah, saya beri hadiah pada mak ayah mertua, projek tu terus dapat...

Betul ustaz solat dan kasih sayang benar-benar ubah hidup saya. Allah beri semuanya. Terima kasih Allah. Segala puji Milik Allah....

Allah sayang abang dan isteri. Allah sayang..Dia peluk saya.
Saya sebak dan syukur kerana itulah niat saya masa tulis buku isterikuBidadari. Paling kurang setiap orang mula melihat pasangannya sebagai bidadari. Dan ingin menjadikan pasangannya bidadari syurga..buat wanita pula supaya mereka sedar mereka teramat istimewa dan mulia kerana merekalah bidadari di dunia dan akhirat. Menjadi bidadari paling mulia dan tinggi dalam syurga yang teramat sangat indahnya dan cantiknya-oleh ust Ebit Lew

No comments: