Wednesday, October 25, 2017

Ulang Dan Ulangan

  1. Persis suatu pemahaman yang baik adalah bergantung kepada tahap inteligensi akal seseorang.
  2. Mungkin ianya berbeza-beza berdasarkan kepada tahap kecergasan minda ataupun dayafikir semulajadi yang ada pada seseorang.
  3. Ada yang sungguh lemah dan berulangkali perlu diperjelaskan agar pemahamam kepada sesuatu perkara itu menjadi lebih baik, daripada tak tahu kepada tahu, tahu kepada lebih tahu dan sebaiknya.
  4. Tetapi, persoalannnya jika berulangkali diberitahu dan masih juga tidak faham ianya akan menjurus kepada dua persoalan.
  5. Pertamanya samada yang memberikan penerangan itu juga sebenarnya tidak ada pemahaman yang baik kepada sesuatu subjek yang diterangkan.
  6. Atau keduanya orang yang menerima peneranganan itu sebenarnya mempunyai masalah. Masalah apa ye? Then ask yourself to explain. It's not me.
  7. Walau bagaimanapun apa yang menjadi lebih parah apabila ada orang yang tidak faham dan buat-buat faham. Inilah masalahnya kerana tafsiran orang yang sebegini akan melencong kepada perkara yang sebenarnya. As simple all munafiqun people are like this. Again, ask yourself, if it is applicable to you.
  8. Actually, keintelektualan perlu disandarkan kepada pencapaian kertas akademik. That all Yang Arif. I have no further question.

No comments: